Mes critiques

lundi 2 décembre 2019

The Folk in the Air- The Queen of Nothing

Nom du livre:The Folk in the Air-The Queen of Nothing
Nom de la collection:The Folk in the Air
Auteure:Holly Black
Éditions:Little Brown
Pages:312
Date de sortie:20 novembre 2019
Prix:24,95 $(en papier)16,99$(électronique)
Âges:16 ans +

Synopsis

He will be the destruction of the crown and the ruination of the throne

Power is much easier to acquire than it is to hold onto. Jude learned this lesson when she released her control over the wicked king, Cardan, in exchange for immeasurable power.

Now as the exiled mortal Queen of Faerie, Jude is powerless and left reeling from Cardan's betrayal. She bides her time determined to reclaim everything he took from her. Opportunity arrives in the form of her deceptive twin sister, Taryn, whose mortal life is in peril.

Jude must risk venturing back into the treacherous Faerie Court, and confront her lingering feelings for Cardan, if she wishes to save her sister. But Elfhame is not as she left it. War is brewing. As Jude slips deep within enemy lines she becomes ensnared in the conflict's bloody politics.

And, when a dormant yet powerful curse is unleashed, panic spreads throughout the land, forcing her to choose between her ambition and her humanity...

-----------------------------------------------

Cette finale dépasse mes attentes, saute par-dessus mes peurs. Holly Black a mené sa trame du premier jusqu'au dernier tome de manière superbe, intelligemment et parfois intense, parfois explosif. Mon coeur s'est accroché de toutes mes forces à ses mots, attendant le coup fatal qui signera la finale d'un tel univers. Après le coup de traître de Cardan, la jeune reine d'Elfhame tente de mener une vie d'humaine banale tout en cherchant un moyen de vengeance. Mais alors que la haine prend possession de Jude, un sentiment plus effrayant vient tout dé-balancer, exactement comme une annonce terrible. Arrivera-t-elle à se battre malgré tout ? La relation de ce roman est à la base de cette auteure, c'est à la fois sensuelle, sentimentale, colérique et passionnelle en ayant une façade sournoise et étrangement belle. C'est le type d'univers magnifique avec un décor de fou, qui nous laisse pantelant face aux révélations qui s'enchaînent et les événements qui entraînent de l'action sans répit. Et je ne parle même pas des personnages secondaires, le second souffle de ce bouquin.
Désormais en deuil et sans mot, je dis un semi-adieux à ma trilogie chouchou, celle qui je relirais sans problème.

Une finale sombre, sensationnelle et parfaite.
Coup de foudre !

6/5

Extraits :
She looks down at her knees. Bites a corner of a fingernail. Shakes her head. ''Love is stupid. All we do is break one another's hearts.''
''Yeah,'' I say, thinking again of Cardan and how I walked right into the trap he set for me, as though I were some fool who'd never heard a ballad in her life.


''My sweet nemesis, how glas I am that you returned.'' He pulls my body against his, cradling my head against his chest. We are still lying on the floor, although a perfectly good bed is right next to us.
I think of his riddle. How do people like us take off our armor ?

One piece at a time.


Pour découvrir mon avis sur les autres tomes
(Appuyez sur la couverture, pour accéder à mon avis)






Sabrina

Aucun commentaire:

Publier un commentaire